Toyota Supra

Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów miało przyjemność uczestniczyć w badaniach aerodynamicznych nad najmocniejszym samochodem w Polsce. Celem badania było zweryfikowanie pod względem aerodynamicznym zmodyfikowanej bryły samochodu.

 

W tym celu przeprowadzono pomiar ciśnień w kilku charakterystycznych punktach pojazdu oraz wizualizację przepływu za pomocą rozmieszczonych na karoserii nitek. Pomiarów dokonywaliśmy przy trzech prędkościach 120, 160 i 200km/h. Badania pozwoliły zasugerować właścicielowi jakie zmiany w nadwoziu pomogą mu pobić barierę 400km/h. Badania w których uczestniczyli członkowie koła (i nie tylko) przeprowadzone były pod kierownictwem i merytoryczną opieką dr. Janusza Piechny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej zdjęć w galerii Supry: 
Toyota Supra na lotnnisku
Toyota Supra w Hangarze

Drugim etapem badań aerodynamicznych Supry było zeskanowanie pojazdu w celu uzyskania modelu 3D karoserii. Przeniesienie body pojazdu pozwoliło na przebadanie programami CFD opływu samochodu. Do wykonania modelu 3D niezbędny był bardzo zaawansowany laser.