PacCar

W ramach projektu przeprowadzono szereg modyfikacji pojazdu PAC Car:

  • budowę nowego kompozytowego nadwozia
  • dostosowanie silnika do zasilanai etanolem
  • zastosowanie wysokocisnieniowego ogumienia

Budowa nowego nadwozia do pojazdu PAC Car poprzedzona była wykonaniem projektu aerodynamicznego. Geometria bryły została stworzona w programie UGS NX 3.0, a obliczenia aerodynamiczne przeprowadzono za pomocą komputerowych metod mechaniki płynów w programie FLUENT.
Nadwozie zostało wykonane w technologii kompozytowej. Spoiwem tkaniny węglowej była żywica epoksydowa.
Przystosowanie silnika do zasilania etanolem polegało na modyfikacji gaźnika. W gaźniku została zamontowana nowa dysza paliwa. Dokonano także niezbędnej regulacji. Zoptymalizowano także także współczynnik nadmiaru powietrza.
Na kołach znalazły się nowe wysokociśnieniowe opony firmy Schwalbe, mające zapewnić mniejsze opory toczenia.
W ramach projektu wykonane zostały dwie prace przejściowe...

Badania nad nową wersją nadwozia (FLUENT).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycinanie przekrojów i wstępne prace nad modelem nadwozia. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyprowadzanie powierzchni i szpachlowanie modelu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Formowanie powłok na modelu. Kompozyt zbrojony włóknem węglowym i szklanym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utwardzająca się dolna częśc skorupy i porównanie wprowadzonych zmian.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pierwsze próby na lotnisku. Nasza skorupa pomalowana !

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Jeszcze tylko wklejenie szyb i ekipa jest już gotowa do startu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pionierzy na starcie. Pierwszy start ekipy z Polski w historii zawodów.

Wspaniała atmosfera, rywalizacja i wymiana doświadczeń - Shell Eco-Marathon 2006 tego się nie zapomina !